----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------Obama visiting Fort Bragg to mark end of Iraq war

Fort Bragg, NC - Presiden Barack Obama menandakan berakhirnya bebek Iraq dengan satu penghormatan kepada tentera yang bertempur dan mati dalam konflik beliau Menentang dari awal.

Disertakan dengan pertama lady Michelle Obama, presiden mengembara Rabu hingga Fort Bragg di North Carolina untuk Menangani anggota perkhidmatan dan keluarga mereka kerana dia membawa bebek untuk menutup.

Pada Asas yang dilihat lebih daripada 200 Kematian dalam masa Tempoh penghunian bersukacita sembilan tahun Berjuang di Iraq, Obama adalah untuk menyerlahkan sisi manusia peperangan, mencerminkan keberanian dan pengorbanan tentera AS sekarang Pulang ke cara mereka.

Semua tentera AS untuk Iraq 31 mundur, walaupun Obama telah berjanji AS akan terus membantu Iraq kerana ia Menghadapi masa depan yang tidak menentu di rantau dunia yang tidak menentu. Walaupun majoriti memihak kepada Amerika Syarikat awam yang berakhir bebek, beberapa Republikan mengkritik Belanja Obama, dengan Alasan dia seneng Iraq tidak stabil yang boleh menjejaskan kepentingan AS dan jatuh tertakluk kepada pengaruh dari Iran jiran.

Apabila tiba di Fort Bragg Rabu, Obama bertemu dengan lima anggota perkhidmatan Tamtama yang baru-baru ini Pulang dari pertempuran. Beliau juga telah bertemu dengan keluarga Askar yang terbunuh di luar negara.


Obama telah beberapa kali yang dialamatkan Sebab-Sebab beliau untuk menamatkan bebek, pemutus sebagai janji-janji yang disimpan selepas beliau bertanding untuk presiden sebagai calon anti-bebek dan bercakap tentang keperluan untuk tumpukan semula Penjagaan AS untuk membina semula ekonomi yang bermasalah di rumah.

Pada hari Rabu, tumpuan akan terutamanya tentera dan peranan mereka dan komitmen pembaharuan untuk memastikan veteran mendapat pekerjaan dan sumber-sumber yang mereka perlukan dll sila e-mail ke webmaster@pidra-indonesia.org mereka sudah kembali ke rumah. Penonton akan orang-orang yang paling Peribadi terjejas, termasuk tentera dari Iraq dan keluarga mereka.

Dalam bual Cekur Televisyen Tempatan Selasa, Obama dipratonton beberapa tema mungkin beliau.

"Kita tidak boleh fabricate lelaki dan wanita yang telah memberikan kehidupan mereka, berpuluh-puluh ribu cedera, semua orang-orang hari jadi pihak-pihak yang terlepas, terlepas permainan bola sepak dan terlepas makan malam kerana penduduk di penempatan kedua atau ketiga mereka. Kita tidak harus mengambil yang mudah, "Presiden memberitahu KOAA-TV di Colorado Springs, Colo" Ia adalah satu Bukti yang luar biasa kepada keberanian, keberanian, dedikasi dan semangat patriotik Askar kami. "

Kedudukan kelulusan Obama mengendalikan keadaan di Iraq telah melebihi 50 peratus sejak kejatuhan lepas, dan dalam Tinjauan pendapat Associated Press baru-GfK, telah ditandakan empat mata sejak Oktober hingga 55 peratus. Antara bebas, kedudukan kelulusan mendahului 50 peratus bagi kali pertama sejak musim bunga ini.

Dengan ekonomi utama pada fikiran orang ramai, kurang kini mempertimbangkan bebek isu utama. Lima puluh satu peratus berkata ia adalah sangat atau sangat penting kepada mereka secara Peribadi, turun daripada 58 peratus pada bulan Oktober dan meletakkan ia di sebalik 13 14 isu-isu yang diuji dalam pengundian.

Ia Lawatan pertama presiden ke Fort Bragg, yang merupakan rumah kepada Operasi Khas Tentera Darat, Udara 18 Kor dan Airborne 82, antara lain. Angkatan tentera dari Fort Bragg adalah antara Askar pertama di Iraq Semasa pencerobohan 2003 dan pasukan Payung yang membantu membawa Peningkatan 2007 trup.

North Carolina, yang sempit Obama menang pada tahun 2008, juga adalah sebuah negara yang penting bagi pilihan raya presiden 2012 dan akan menjadi tuan rumah Konvensyen Parti Demokrat.

Untuk menekankan kepentingan Politik, bekas Massachusetts Gov., Mitt Romney, salah satu daripada pesaing utama presiden GOP, Terbuka surat yang ditujukan kepada Obama dan dihantar kepada Pemerhati Fayetteville (NC) decrying Bab Kadar pengangguran bagi veteran.

Pengangguran bagi veteran yang berkhidmat selepas 11 September, 2001, adalah 11,1 peratus pada bulan November, menurut Biro Perangkaan Buruh. Romney dipanggil seperti statistik "kehinaan."

"Dalam Menghadapi kesukaran ekonomi itu, kata denda mengalu-alukan veteran rumah tidak mencukupi," katanya. 
"Sudah tiba masanya untuk perubahan Asas arah. Jika anda tidak mahu atau tidak boleh membawa negara kita keluar dari paya ekonomi anda semakin meruncing, maka saya akan mencadangkan bahawa sudah tiba masanya untuk anda untuk Scram."